Milli Eğitim Bakanı Özer, Paris’te OECD’nin mesleki eğitim konulu oturumunda konuştu.
Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, meslek liselerinin toplumsal ihtiyaçların karşılanmasında çok değerli boşlukları doldurmaya başladığını söyledi.
Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) Eğitim Bakanları Toplantısı’nın ikinci gününde mesleki eğitim konulu “Eğitim Hayatının Çalışma Hayatıyla Uyumlu Hale Getirilmesi” başlıklı oturumda Özer, mesleki eğitim sadece eğitim çağındaki nüfus için değildir. , mültecilerin işgücü piyasasına entegrasyonunda ve özellikle mültecilerin entegrasyonunda yetişkinlerin de çok değerli bir işleve sahip olduğunu vurguladı.
Türkiye olarak son yıllarda mesleki eğitimin güçlendirilmesine ilişkin çok değerli projeleri hayata geçirdiklerini ifade eden Özer, şöyle konuştu:
“Bizde mesleki eğitim okul temelli meslek lisesi olarak verilmekte ve Almanya’da olduğu gibi ikili mesleki eğitim yani haftada bir gün okulda diğer günler ise gerçek iş ortamlarında mesleki eğitim merkezlerinde eğitime devam edilmektedir. “Özellikle meslek liseleri ile yaptığımız en değerli ataklar bölümün bölümüdür.” Bölüm dahil edildikten sonra tüm müfredatı güncelledik ve yeni bir mesleki eğitim kurgusuna geçtik ki bu çok fazla insanı zorluyor. özellikle profesyonel, akademik ve jenerik becerilere ağırlık verin. Bu süreç gerçekten de akademik olarak başarılı öğrencilerin mesleki eğitime gerçek anlamda kaymasında paha biçilmez hizmetlerde bulunmuştur.”
Türkiye tarihinde ilk kez mesleki eğitimi Ar-Ge merkezleri, fikri mülkiyet ve sınai haklar ile buluşturma fırsatı bulduklarını vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Artık meslek liselerinde fikri mülkiyet, marka, patent, faydalı model ve tasarım gibi fikri mülkiyet ile ilgili işlerin yenilikçi bir şekilde geliştirilmesi ve tescili ile ilgili süreçler çok yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Kovid-19 salgını sürecinde toplumun ihtiyaç duyduğu maskelerden dezenfektanlara, solunum aparatlarından maske makinelerine kadar birçok eserin üretiminin gerçekleştirilmesi ve ihtiyaç duyulan noktalara ulaştırılması.”
“Çok değerli bir fırsat da ortaya çıktı”
Türkiye’nin mesleki eğitimdeki en önemli kırılma noktasının ikili mesleki eğitimde yaşandığına işaret eden Özer, “2021 yılı sonunda hem işverenler hem de gençler için çok cazip bir mekanizma oluşturan yeni bir yasal düzenleme yaptık. Mesleki eğitim merkezlerinde ikili mesleki eğitim alan öğrenci sayısı bir yıl gibi kısa sürede 159 binden 1 milyon 151 bine yükseldi.” bilgisini paylaştı.
Bakan Özer, Türkiye’deki mesleki eğitim merkezlerinde ortaokul mezunu olmanın yeterli olduğunu hatırlatarak, “Yaş sınırı yok. Dolayısıyla ne eğitimde ne de istihdamda olan yetişkinlerin, internet aracılığıyla hayata bağlanmaları için çok önemli bir fırsat ortaya çıktı.” mesleki Eğitim.” dedi.
Mesleki eğitimdeki öğrencilerin yüzde 55’inin 18 yaş üstü olduğunu kaydeden Özer, OECD’nin ülkelerin performansını ölçmek için kullandığı Türkiye’nin NEET (ne eğitim ne istihdam) oranında çok önemli gelişmeler sağladıklarını ifade etti. pasiflik, özellikle eğitim ve işgücü piyasasında.
Milli Eğitim Bakanı, “Türkiye’nin bu oranı OECD ortalamasının yaklaşık iki katı olmasına rağmen, bu durumda mesleki eğitim merkezlerinin güçlendirilmesi, Türkiye’nin ne eğitimde ne de eğitimde olmayan yetişkinlerin entegrasyonunda çok değerli bir açığı kapatmasına yol açmıştır. istihdamda, mesleki eğitim yoluyla eğitim süreçlerine.” söz konusu.
“Mesleki eğitimde son bir iki yılda yaşanan büyük dönüşüm”
Bu noktada en önemli kazanımlardan birinin kadın istihdamındaki açılım olduğuna dikkati çeken Özer, “Mesleki eğitim merkezlerinde yani ikili mesleki eğitimlerde kadınların payı kısa sürede yaklaşık 15 kat arttı. işgücü piyasasına entegrasyonunda çok değerli bir avantaj sağladı.” değerlendirmesini yaptı.
Bakan Özer şunları söyledi:
“Bildiğiniz gibi Türkiye göçmenler konusunda çok değerli bir yük taşıyor, 2011’de Suriye’de iç savaşın başlamasıyla birlikte Türkiye’ye akın eden Suriyelilerle şu anda en fazla Suriyeli barındıran ülke Türkiye. Yaklaşık 4 milyon var. Yaklaşık 1 milyonu eğitim çağındaki nüfusta oldukları için Türkiye’nin eğitim hizmetinden yararlanan Suriyeliler, ancak geri kalan Suriyelilerin işgücü piyasasına entegrasyonu için mesleki eğitim merkezlerini ve mesleki eğitimi çok değerli bir araç olarak kullanıyoruz. Böylece toplumun özellikle mülteciler bağlamında daha kapsayıcı bir aşamaya geçebilmesi için mesleki eğitimi çok başarılı bir araç olarak kullanmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. iki yıl boyunca hem Türkiye’nin orta öğretim sisteminin güçlenmesinde hem de eğitimde kapsayıcılık ve eşitliğin artmasında çok değerli bir işlev oynadı. üzerinde. çok değerli katkılarda bulunmuştur.